Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy funkcjonuje od 15 marca 1993 roku. Ma status niepublicznej placówki oświatowej oraz niepublicznej placówki służby zdrowia, realizuje szeroko pojęte potrzeby edukacyjne i rehabilitacyjne swoich uczestników. Odbywa się to w dwóch zasadniczych formach:

- dziennego pobytu (kilkugodzinny, zaprogramowany pobyt uczestnika w ośrodku każdego dnia);

- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, indywidualne konsultacje i zajęcia terapeutyczne, wielospecjalistyczne dla małego dziecka i rodzica w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu;

 

Niezależnie od przyjętej formy oddziaływań rewalidacyjnych, założeniem placówki jest realizowanie w stosunku do każdego ucznia następujących celów:
  • Wielodyscyplinarne, kompleksowe działania diagnostyczne (diagnoza funkcjonalna) w celu oparcia na ich wynikach odpowiedniego indywidualnego programu terapeutycznego.
  • Stymulacja rozwoju psychoruchowego, intelektualnego oraz społecznego dziecka
  • Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze grupowe oraz edukacyjne, będące formą realizacji obowiązku szkolnego
  • Wyrabianie wrażliwości i sprawności w zakresie zmysłów oraz ich zintegrowanego funkcjonowania
  • Terapia psychologiczna i logopedyczna
  • Socjoterapia, zwłaszcza rozwijanie dojrzałości społecznej, w tym sprawności w samoobsłudze, zaradności osobistej umiejętności pełnienia ról społecznych, również w warunkach integracji
  • Wsparcie w nabywaniu nowych umiejętności ruchowych i wykonawczych a więc tych, które w sposób szczególny potwierdzają wiarę we własne możliwości
  • Nauka zachowań prozdrowotnych
  • Rehabilitacja lecznicza i opiekę zdrowotną w ramach świadczeń medycznych
  • Terapia zajęciowa
  • Tworzenie warunków do rozbudzania zainteresowań i uzdolnień oraz zdobywania umiejętności w zakresie ekspresji twórczej, kontaktu z kulturą, udziału w rekreacji w tym turystyce i sporcie
  • Opieka dostosowana do potrzeb wynikających z wielorakiej niepełnosprawności dzieci oraz z programu terapeutycznego, transport do placówki
  • Działania integrujące osoby niepełnosprawne ze społecznością lokalną
  • Warsztaty, poradnictwo i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin
  • Tworzenie warunków dla aktywności społecznej rodziców
  • Popularyzowanie potencjalnych możliwości i prawa do godnego życia osób z niepełnosprawnością intelektualną.