Dogoterapia jest rodzajem pracy uzupełniającym szeroko rozumianą rehabilitację i nie może pozostać jedyną forma terapii a stanowi uzupełnienie całości oddziaływań terapeutycznych.
Spotkania z psami mogą przyjmować różne formy. Mogą to być spotkania jednorazowe lub ciągłe, mające na celu dostarczenie pozytywnych emocji oraz rozwijanie spontanicznej aktywności ruchowej.


W OREW od tego roku szkolnego organizowane są zajęcia z dogoterapii, które odbywają się co dwa tygodnie w czterech zespołach z trzema psami rasy labrador (Kadryl, Sonata i Koffi).
Zajęcia dogoterapii z udziałem psów pomagają:
- przełamać lęk przed psami pogłębiać kontakt z nim poprzez podchodzenia do psa, głaskanie go i przytulanie się
- kształtować orientację w schemacie własnego ciała
- poznawać budowę ciała zwierzęcia
- stymulować zmysły: słuchu, wzroku, dotyku
- ćwiczyć koncentrację uwagi
- wyzwalać spontaniczną aktywność dziecka wobec psa
- doskonalić sprawność ruchową poprzez ćwiczenia wykonywane przez dziecko we współdziałaniu z psem
- kształtować i rozwijać umiejętność okazywania emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami
- uczyć wykonywania czynności pielęgnacyjnych wobec psa np. karmienia, czesania, wycieranie pyska
- uczyć zasad bezpiecznego postępowania z psami
- kształtować nawyki higieniczne związane z kontaktem z psami np. mycie rąk po zakończeniu zajęć
- uczyć samodzielności poprzez stwarzanie dziecku możliwości samodzielnego wywiązywania się z działań podejmowanych wobec psa np. karmienie, prowadzenie na smyczy